Kyckling i fetaost och soltorkade tomater

Detta recept har verklign blivit en hit så väl här hemma som hos dem jag bjudit den på och de som fått receptet. Åter ett recept som går supersnabbt och lätt och som ger en toppen smakupplevelse.

Eftersom vi är en stor familj så gör jag mycket, men för er som är färre så minskar ni givetvis mängderna.

1 kg kycklingfilé
2 burkar cream fraiche med fetaost- och soltorkade tomater
1 paprika
1 stor burk med hela champinjoner
Ev. lite grädde eller mjölk

Detta är en gryta som man kan blanda i det som man gillar. Kanske purjolök, syltlök, små gurkor.... Allt efter tycke och smak.

Tärna och stek kycklingen.
Tillsätt cream fraichen, om man vill ha den lite tunnare så späder man med grädde eller mjölk.
Tärna paprikan och blanda i den och champinjonerna.
Låt småputtra en liten stund.

Servera med ris och en god sallad.
Kan nästan inte bli lättare och godare.

Smaklig måltid!
Majsan



Kommentarer
Linda

Det här är verkligen en favorit hos oss lchf anhängare. Roligt att du kom igång med en matblogg :-) kram. Linda

2010-12-15 @ 07:47:51
Marielle

Tack Linda! Ja visst är den god!! Kom gärna med förslag på recept.

Kram

2010-12-15 @ 23:05:04
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Maria

Det här nog nästan min absoluta favorit...mums...asch, nu måste jag snart göra den - igen...:-)

2010-12-18 @ 15:01:44
Marielle

Gjorde kycklinggratängen idag Maria och måste nog hålla med dej att denna är snäppet värre. En riktig höjdare!

2010-12-18 @ 23:05:42
URL: http://mariellethorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0