Kycklingratäng

Åter ett supergott och enkelt recept på kyckling.
Och som vanligt så är måtten till min familj. Det brukar räcka till matlåda till Peter och en middag till oss 6 här hemma. Barnen äter ju inte supermycket än...

1 kg kycklingfilé
2 paprikor (gul och röd)
Fetaost
3-4 dl cream fraiche
½-1 dl ajvar relish
Soltorkade tomater i olja (efter tycke och smak)

Tärna paprikorna och lägg i en ungsform.
Tärna kycklingen och bryn den i en stekpanna.
Lägg kycklingen över paprikorna.
Skiva tomaterna och lägg över kycklingen.
Häll lite av oljan över det hela.
Blanda cream fraichen med ajvaren.
Häll blandningen över det andra i formen.
Om man vill ha den lösare så kan man späda med grädde eller mjölk.
Toppa med fetaost tärningar.
In in ugnen ca 10-15 min, tills det har fått lite färg.

Serveras med ris och sallad.
Detta bjuder jag på Mattheus kalas på lördag. Längtar redan....
Ska försöak få ett kort på det då.

Bon Apetit!
Marielle


Kommentarer
Sandra

Provade detta recept denna veckan. Shit va gott det blev. Hela familjen gillade detta super mycket.Brukar kika in här för lite nya ideer. Jätte trevlig blogg detta Marielle. Tycker om att de flesta recepten är så lättlagade. Inget besvärligt och det passar mig. Hoppas du fortsätter med denna bloggen länge. Kram Sandra F

2011-01-22 @ 17:15:45
Marielle

Om du visste va glad jag blir!! Kul att det uppskattas och används. Detta är ju så enkelt och så gott!! Alla i familjen gillar detta här också. Jag eftersträvar att det ska vara lätt och väldigt gott!! Visst jag kan göra långkok också mend et gör man ju itne varje dag och absolut inte om man jobbar och har familj! Nä det ska vara lätt OCH gott!!

Tack igen för den positiva kritiken. Säg gärna till om det är något särskilt som du skulle vilja ha typ korv, köttfärs, tårta.... så sak jag se vad jag kan hitta på.

Kram

2011-01-23 @ 01:23:26
URL: http://mariellethorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0