Varmt välkomna!

Så äntligen har jag fått tummen ur och startar nu denna matblogg. Jag är långifrån kock men tycker om att laga mat och är inte rädd för att testa nya recept. Bloggen kommer inte bara innehålla mat utan det kommer dyka upp efterrätter, bak och tips.

Vill påpeka redan nu att jag mycket sällan går stenhårt på de exakta mängder som står i recept. Detta gäller matrecept, när det handlar om bak är det ju helt annorlunda.
 Jag utgår från vad jag och min familj gillar och känsla och framför allt smak. Smaka av och bedöm själva. Jag anser att det finns inget rätt eller fel när det gäller smaker, alla är vi olika.

Många av de recept som jag kommer att lägga ut är GI inspererade pågrund av flera orsaker den första är att jag försöker tappa i vikt och när jag väl testade GI så visade det sig att min mage blev som förbytt. Inte uppsvälld och gasig, som förr. Sen så tycker jag faktiskt att det är köttet, fisken, grönsakerna och såserna som gör det hela. Inte pastan, riset eller potatisen. Jag äter fortfarande potatis, ris och pasta men i väldigt små mängder och det kan gå flera dagar, veckor mellan. Bröd äter jag men bara grovt, visst slinker det ner något annat ibland men inte ofta och ofta så ångrar jag mej. Det mättar inte lika bra och magen blir bubblig.

Nu hoppas jag bara att jag kan tillföra några nya goda recept till era liv. Kanske är det så att just DU har ett toppen recept som du vill dela med dej av, hör av dej så fixar vi det. Eller kanske testar du något av mina recept men gör ändringar, berätta hur det blev, kanske blir succé.

Nej, nu är det högtid att lägga upp bloggens första recept. Och jag lovar att det blir något värmande, det behöver vi i dessa kyliga dagar.

Smaklig måltid!
Majsan



Kommentarer
Lillemor

Skitkul!

2010-12-02 @ 06:56:57
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Maria Olsen

Så fint det blev! Kanon!

Det känns verkligen att du är person som gillar mat, det lyser igenom på texten!

Ska följa denna blogg med stoooort intresse!



Lycka till!!!

/maria

2010-12-02 @ 07:43:31
Anja Byh

Åh va kul :D Ska bli så kul att följa :o)

2010-12-02 @ 08:18:32
Tesslan

Kanon!

2010-12-02 @ 11:04:16
Sandra Norman

Jättefin blogg!! Smörgåstårtan ska jag prova att göra, den såg super mumsig ut :))) Glad Lucia!

2010-12-13 @ 07:08:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0