Gorgonzolafylld kycklingfilé

Jag är ingen älskare av gorgonzolaost MEN detta går inte att inte tycka om.

Kycklinfileér
En bit gorgonzolaost
Purjolök
Grädde

Snitta kycklingfileérna på längden, på mitten, så det blir ett fack att stoppa in gorgonzolan i.
Skär bort roten av purjolöken och snitta upp den och skölj. 
Lägg ett par "blad" av den i varmt vatten så den mjuknar.
Skär bladen i smala remsor som du sen binder runt kycklingfileérna så att osten stannar i. Detta är inte alltid helt enkelt, men blir lite snyggt. Om man vill så ta ett snöre somär anpassat för matlaning. Eller låt det vara utan, det enda som händer är att osten lättare kanar ur.
Lägg i en bit ost, storlek efter eget tycke och smak.
Lägg sedan fileérna i en ungsform och stoppa in i ugnen.
200 grader i ca 20 min.
När fileérna fått lite färg så häller man på grädden i önskad mängd. Detta blir en härlig gorgonzolasås. Har du en bit ost kvar så lägg i den också, så den smälter i grädden.

Hasselbackspotatis, ris eller pressad potatis och en sallad, mmmmm. Nu vet jag vad vi ska ha till helgen, det var evigheter sen jag gjorde detta!



Smaklig måltid!
Kram Majsan






Kommentarer
weronica

Bjud mig. ;-)

2011-02-07 @ 23:02:33
Marielle

Ska fundera på det ;)

2011-02-07 @ 23:38:39
URL: http://mariellethorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0