Keso rullar

Ett gott och enkelt recept som variation till kvällsmackan eller mellanmål.

Tunnbröd, de avlånga rektangulära. Antal beror ju på hur många ni är eller hur många du vill ha.
Keso, liten eller stor burk beror ju på hur många man ska göra. Finns ju med smaksättningar också om man vill ha det.
Rödlök
Cayennepeppar, ta det försiktigt för den behvöer lite tid innan man känner smaken!!
Riven ost

Hacka löken.
Häll keson i en bunke coh blanda i löken.
Krydda med lite cayennepeppar.

Lägg blandningen på tunnbrödet och rulla ihop. Du kan rulla åt vilket håll du vill, från långsida till långsida brukar jag göra.
Lägg dem på en plåt med skavrne nedåt och strö lite riven ost över.

Gratinera i ugnen i några minuter så osten smälter och får lite färg.
Ca 5-10 min i 175 grader.

Supergott!!
Nu tror jag att jag vet va vi ska ha imorogn kväll!!
Ska försöka komma ihåg kamerna då så ni får se det också.

Samklig måltid!
Kram Majsan


Kommentarer
Vanessa

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 19:09:21
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0