Bounty toppar (GI)

Som ni vet jag brinner jag för de goda och de lätta recepten, så detta receptet har jag förenklat då det extra arbetet som skulle göras enbart för syns skulle inte alls föll mej på läppen.... Egentligen ska man låta kokosmassan stå en timme i kylskåpet och sen tar man ut den och rullar till avlånga längder som man sen doppar/rullar i choklad. Men det orkade inte vi masa med så vi använde oss av småkaksformar istället. Resultatet blev det samma det enda är att vi vann lite tid.

50 g kokosfett
1 dl kokosmjölk (sockerfri om man ska vara riktigt ordentlig)
1 dl sukrin (sockerersättning)
1 dl grädde
1 påse kokosflingor
200 g mörk choklad (gärna med smak)

Småkaksformar

Ställ ut småkaksformar på en plåt.
Smält kokosfettet och smält sukrinet i det.
Blanda de andra ingredienserna i en skål och tillsätt kokosfettet och sukrinet när det smält.
Klicka ut massan i formarna.

Smält chokladen (micro eller vattenbad)

Ringla den smälta chokladen över.
Å så var det klart!
Låt den sen stå i kylskåpet för att stelna, om du orkar vänta;)




Kommentarer
Maria Olsen

Jag gillar dina recept, för de är enkla och ännu bättre är det att du förenklat dom ytterligare! Kanon!

2011-06-23 @ 14:07:16
Marielle

Va glad jag blir :)

Tack!!!

Dessa har jag bakat ett antal gånger nu! Lika goda varje gång. Brukar variera chokladen med olika smaker, apelsin är en favvo.

Kram

2011-06-23 @ 17:22:28
URL: http://mariellethorin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0