Godaste äppelpajen

Här kan man välja hur man vill göra, om man vill lägga lite pajdeg i botten på pajformen och resten över eller om man vill ha allt överst. Mina barn gillar bara det som är "på" så här kör jag allt ovanpå så de kan få ta det. Snäll jag är va!

200 g smör
1,75 dl strösocker
1 msk sirap
2 msk vaniljsocker
5 dl vetemjöl

Blanda allt i en bunke, antingen förhand eller med maskin. Det ska bli smulor av den ingen stor degklump

2-3 äpplen skivade
Strösocker
Kanel

Skiva äpplena och lägg i pajformen.
Strö över kanel coh socker.
Blanda så äpplena är tillräckligt täckta (efter tycke och smak med andra ord)
Strö/häll smuldegen över så allt är täckt.
Ringla lite extra sirpa ovanpå om amn vill ha dne lite mer knäckig (och onyttig, men extra god)

In i ugnen i ca 15-20 min i 200 grader.

Serveras givetvis med en god vaniljsås. Här hemma föredrar vi Frestas färdiga i tetrapack.



Smaklig fika!
Majsan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0