Majsans grundrecept till pannbiff

Det finns troligen få recept som kan varieras så som pannbiffreceptet.
Jag kör på samma grund och sen smaksätter jag med det som faller mej in. Idag hade vi Kebabbiffar med tillbehör.
Här ger jag er mitt grundrecept och en del förslag på variation.

ca 1 kg köttfärs
1 stor gul lök (river den)
1 ägg
salt
peppar

Blandar samman allt och sen är det bara att forma och slänga i panna och steka. En riktig klassiker!! VEM gillar inte stekpannbiff med stekt lök, mos, lingonsylt och brunsås!!!

Men här får ni lite tips och idéer på smaksättningar.

  • Tacobiffar - släng i en/två påsar tacokrydda och servera med nachochips, sallad, guacamole, gräddfil och salsa. Vem har sagt att tacos är till fredagar?
  • Kebabbiffar - krydda med kebabkrydda. Finns i kryddhyllorna i butikerna. Servera med sallad, pommes strips och en hemgjord kebabsås av cream fraich och samma krydda som i köttfärssmeten.
  • Fetaostbiffar - släng i lite tärnad fetaost. Servera med en god sallad men fetaost i.
  • Brieostbiffar - ta lite brieost och lägg i biffarna.
  • Rödbetsbiffar -  hacka lite inlagda rödbetor. Serveras med stekt ägg och en råkostsallad.
  • Gurkbiffar - hacka lite smörgåsgurka eller saltgurka och lägg i. Serveras med stekt ägg och råkostsallad.
  • Mögelostbiffar - ta lite av favorit mögelosten och lägg i.

Inte alls så svårt att göra. Troligen bland det enklare och snabbaste man kan göra. Och det är bara fantasin som sätter gränser.

Smaklig måltid!
Majsan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0